midsommar 2012

Dagen innan midsommar kom både mina och Emmas kompisar ut till vårat sommarställe i Järlåsa för att fira midsommar.
Under själva midsommar afton så gjorde vi kransar, dansade runt midsommarstången, körden 5-kamp och åt så himla mycket fika och mat. Vill inte tänka på hur mycket små kakor vi hat proppat i oss under helgen...
dagen efter så tog vi alla ( mina och emmas kompisar ) en lugn dag med mera bad och så. Vi har en sjö precis nedan för gården som är väldigt liten så vattnet blir alltid super varmt under sommaren( Nu var det ca 20 grader men kan bli 28 grader mitt i sommaren !! )  iallafall så sov dem över en natt till och Ellen och Hanna sov över även natten till en dag. man kan säga att det har varit en väldigt mysig och rolig hälg.

Sitter nu aldelles död framför datorn. Har blivigt lite mera förkyld av att bada i sjön... Kajsa hjälper mig även att tvätta i dag för i morgon bär det av till Smögen :) så i dag blir detg även en härlig middag med familjen. Mumsig kycklingsalat med hem odlad gurka och jordgubbstårta till efterätt. Käns bra att avsluta på dena matfrossehälg haha

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0